112كشور جهان با قطعنامه ضد ايراني مجمع عمومي سازمان ملل موافقت نكردندمطلب ارسالی ازhoha1
112كشور جهان با قطعنامه ضد ايراني مجمع عمومي سازمان ملل موافقت نكردندمطلب ارسالی ازhoha1
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

از نگاه تحليلگران راي ندادن اكثريت كشورهاي عضو سازمان ملل به اين قطعنامه حاكي از عدم رضايتمندي آنها از سياست يكجانبه گرايانه و اعمال فشار سياسي بانيان غربي آن و سوء استفاده از جايگاه سازمان ملل در برخورد گزينشي با كشورهاي مستقل عضو تلقي ميشود.

براساس اين تحليل از آنجا كه جمع كشورهايي كه به اين قطعنامه راي منفي داده يا در راي گيري شركت نكردند بيش از تعداد آراء مثبت است مي توان گفت كه بانيان قطعنامه نتوانستند به اهداف اصلي خود در اعمال فشار بيشتر به جمهوري اسلامي موفق شوند.

در همين حال كشورهاي زيادي از جمله جنبش غيرمتعهدها و كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با صدور بيانيه هاي جداگانه اي ضمن ابراز نارضايتي از طرح اين قطعنامه در كميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل، اين اقدام كاملا سياسي و گزينشي را محكوم و غير قابل قبول دانستند و تاكيد كردند كه چنين اقدامي عامل تضعيف نهاد شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد.

لازم به ذكر است كه هيئات جمهوري اسلامي ايران پيش از ارائه قطعنامه با استناد به مكانيزم بررسي دوره اي جهاني موسوم به يوپي آر توسط شوراي حقوق بشرسازمان ملل درژنو كه گزارش ايران با اجماع در آن به تصويب رسيد نسبت به طرح اين قطعنامه در اجلاس كميته سوم مجمع عمومي اعتراض و طرح عدم اقدام را پيشنهاد كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: